سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اولین تصاویر واقعی از کراس‌ اور برقی فولکس واگن I.D 4

 

یکی از محصولات مهم جدید فولکس‌واگن برای تولید در سال 2020، خودرو برقی I.D 4 به‌حساب می‌آید. این کراس‌اور در چین با دو مدل ID 4 X و ID 4 Crozz مشاهده شده است.

کراس‌اور I.D 4 برای فولکس‌واگن بسیار اهمیت دارد. این محصول در کلاس بدنه‌ای ساخته خواهد شد که بسیار پرطرفدار است و درضمن، پیشرانه‌ی تمام‌الکتریکی خواهد داشت. چنین مشخصاتی می‌تواند I.D 4 را به خودوریی ایدئال و بسیار پرفروش در بازار جهانی تبدیل کند. تاریخ رونمایی رسمی این خودرو هنوز مشخص نیست؛ اما حتما قبل از پایان سال 2020 در اروپا و چین و آمریکا عرضه خواهد شد.

براساس قانون دولت چین، وزارت صنعت و فناوری اطلاعات این کشور (MIIT) قبل از فروش هر خودرو جدید، تصاویر آن ‌را از سازنده درخواست می‌کند. این موضوع در کشورهای مختلف جهان چندان عجیب نیست؛ ولی معمولا تصاویر گرافیکی با جزئیات ناواضح برای MIIT فرستاده می‌شود تا طرح کلی را نشان دهد. حالا تصاویر مربوط به I.D 4 در وب‌سایت رسمی وزارت صنعت چینی منتشر و نمای کلی این ماشین فولکس ‌واگن مشخص شده است.

نکته‌ی جالب در تصاویر I.D 4 وجود دو مدل از این خودرو با پسوندهای X و کراز (Crozz) است. براساس شنیده‌ها، مدل X ازنظر ارتفاع و طول کمی بزرگ‌تر خواهد بود؛ درحالی‌که هر دو نسخه عرض بدنه و فاصله محورهای مشابه با قابلیت حمل پنج سرنشین دارند.

رالف برندستاتر، عضو ارشد تیم عملیاتی فولکس‌واگن، از نصب باتری‌های ولتاژبالا در نزدیکی مرکز ثقل خودرو با هدف بهبود فرمان‌پذیری و تقسیم وزن و تعادل خبر می‌دهد. همچنین، به‌لطف استفاده از پلتفرم MEB فولکس‌واگن، فضای کافی برای سرنشینان همراه‌ با فناوری‌های دیجیتال، مثل مانیتور پنل فرمان و صفحات لمسی و کنترل صوتی فراهم خواهد بود. این پلتفرم ساختاری قابل‌تغییر دارد و برای خودروهای برقی گروه فولکس واگن، شامل I.D 4 و I.D 3 استفاده می‌شود.

احتمالا هر دو مدل I.D 4 پیشرانه‌ی مشابه با قدرت 200 اسب‌بخار و گشتاور 310 نیوتن‌متر با سیستم انتقال نیرو به چرخ‌های عقب دارند که پیش‌تر برای I.D 3 نیز استفاده شد. فولکس‌واگن شعاع حرکتی I.D 4 را با شارژ کامل حدود 500 کیلومتر عنوان می‌کند و درضمن در آینده، نسخه‌ی دو دیفرانسیل آن نیز تولید خواهد شد.






تاریخ : یکشنبه 99/4/22 | 4:49 عصر | نویسنده : رضا بابان | نظرات ()
لطفا از دیگر صفحات نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.